KANTARON YAĞI VE FAYDALARI

İlaç kullanmayı sevmeyen doğal yöntemleri kullanmayı seven eski toprak olarak adlandırılan kesimin mucizevi diye adlandırdıkları kantaron neredeyse her derde deva olur deri büyükler. Türkiye'nin bir çok bölgesinde yetişir.Hatta biz evde bile yapardık iyi hatırlıyorum .Ananem midesi kötü olunca çay olarak demleyip içerdi. Zaten birazdan faydalarını da anlatacağım sizlere Kantaron yağı hem kantaron bitkisinin hem de zeytin yağının şifa özelliğini taşır bünyesinde.Kantaron yağı benim bildiğim en iyi mikrop öldürücüdür..    Antiseptik özelliği sayesinde mikrop oluşumunun engeller..

       
Sarı kantaron çiçeği 

Aslına bakılırsa doğal ürünler tüketmek ve kullanmak birçok hastalıktan korunmak için yeterli oluyor..Cilt sağlığınız içinde bence bu yağı seçmelisiniz.Kantaron çiçeğinin içinde neler var birde ona bakalım istedim ve internetten biraz bilgi buldum arkadaşlar.%0.9-0.5 ornında hiperforin ve adhiperforin ,%0.05-03 oranında hiperisinin ve psödohiperisinin %4 oranında da flavonoid içerir.Yapılan araştırmalara göre kantaron çiçeğinin hiçbir zararlı etkisi  yoktur.

Hadi şimdi gelelim kantaron yağının benim bildiğim ve biraz internetten araştırdığım faydalarına;
*Kanamaları durdurur
*Cilt hastalıklarını tedavi eder
*İhsale iyi gelir
*Romatizma ağrılarına iyi gelir
*İntihaplaşmalara iyi gelir
*Cilt tonunu eşitler
*Bebek pişiklerine iyi gelir
*Hücreleri yeniler
*Şişlikleri indirir
*Miğde ağrılarını geçirir
*Kan şekerinin düşürür
*Saç dökülmelerini durdurur
*Sivilce izlerini yok eder
*Güneş yanıklarını yok eder
*Cilt hücrelerini yenileyerek ölü derinin ciltten atılmasını sağlar 
Daha bunlar gibi bir çok faydası vardır .Ben kendi bildiğim ve bir iki tane internetten aldığım faydalarını yazdım şimdilik. 

Evde kendim yapamam derseniz de eczanelerden ve aktarlardan bu şekilde temin edebilirsiniz.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere .



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar